www.youtube.com adresa je na kojoj
se nalaze milijarde različitih video zapisa iz svih dijelova svijeta
postavljanih od strane registriranih YouTube korisnika. Prema pravilima
korištenja, korisnici mogu postavljati vlastite originalne uratke i uratke za
koje imaju dopuštenje vlasnika autorskih prava.
1.1. Nastanak Youtube-a
Domena „YouTube.com“
aktivirana je 15.veljače
2005.godine, utemeljitelji su bivši zaposlenici tvrtke PayPal;
Chad
Hurley
– osnivač i izvršni direktor,
Steve
Chen –
osnivač i direktor tehničkog odjela
i Jawed Karim osnivač i savjetnik.
YouTube je pokrenut privatnim sredstvima,
kasnije investitorske tvrtke ulažu milijune, sve do zaključenja ugovora o
preuzimanju s Google-om vrijednog 1,65 milijardi dolara u dionicama, 13.
studenog 2006.
U ugovoru stoji i da YouTube zadržava 67
zaposlenika te da nastavlja raditi nezavisno od Google-a.
1.2. Utjecaj na društvo
Kao besplatan medij postao je sredstvo
vlastitog promoviranja, promoviranja anonimnih filmskih autora i glazbenika
koji su ovim putem stekli popularnost i probili se u tradicionalne medije.
YouTube je najgledanijim autorima ponudio da
postanu partneri te na taj način dobiju dio zarade od reklama koje se
pojavljuju pored njihovih uradaka.
Moć YouTube-a prepoznali su i političari,
koristeći ga za promoviranje vlastitih kampanja. Među najpoznatijima su Barrack
Obama i Hillary Clinton.
YouTube se u hrvatskoj javnosti prvi put u
većoj mjeri spominjao početkom 2007. godine kada je na njega postavljen isječak
govora tadašnjeg ministra unutarnjih poslova Ivice Kirina, kako bi ga ismijao.
Kirin je oštro napao autora filma izloživši se još većem ruglu javnosti jer je
servis nazvao pogrešnim imenom – „Jubito“.
2.0. YouTube registracija
Ovisno o postojanju korisničkog računa na
YouTube-u razlikujemo registrirane i neregistrirane
korisnike. Njihove se mogućnosti i opcije uvelike razlikuju.
Svatko tko posjeti stranice YouTube mreže može pretraživati i
gledati stotine milijuna videozapisa bez potrebe za registracijom i
ostavljanjem ikakvih osobnih podataka.
Neregistrirani korisnici mogu neograničeno pretraživati
kompletnu zbirku YouTube videa, kreirati QuickList videa za kasnije gledanje,
pregledavati povijest svih videa koje su pogledali, podijeliti video koji žele
prosljeđivanjem poveznice na e-mail adresu, te koristiti Pomoć kako bi pronašli
odgovore na sva pitanja koja imaju o korištenju YouTube-a.
No, za razliku od registriranih korisnika, neregistrirani na
YouTube-u nemaju trajno spremljene podatke QuickListe i povijesti gledanja jer
se ti podaci izgube čim se preglednik zatvori i računalo izgasi.
YouTube registriranim
korisnicima nudi sljedeće opcije:
- ostavljanje
povratne informacije i komentiranje videa
- postavljanje
vlastitih video zapisa
- označavanje
određenih video zapisa kao „neprikladni“
- kreiranje
posebnih računa, kao što su Direktor, Komičar, ili Guru račun
- prilagodba
vlastitih iskustava sa pretplatama i popisima određenog video sadržaja
- izrada
vlastitog YouTube kanala
- integriranje
YouTube-a sa vlastitom Internet stranicom
Nakon registracije, postavke – omiljeni videozapisi, pretplate, povijesti pretraživanja itd. – spremaju se na korisnički račun.
1.1. Izrada korisničkog
računa
1. korak
Otvorite vaš internet preglednik i u njega
utipkajte www.youtube.com. Zatim u desnom gornjem kutu stranice kliknite na Create Account.
2. korak
Na sljedećoj
stranici ispunite sve potrebne podatke. Odaberite korisničko ime (smije
sadržavati slova A-Z i brojke 0-9 , bez razmaka ). Također odaberite lokaciju,
datum rođenja i spol. Nakon što ste ispunili sve podatke kliknite na gumb I accept.
3. korak
Na sljedećoj
stranici ispunite podatke u plavom kvadratu. Unesite vašu e-mail adresu,
odaberite lozinku (mora imati minimalno 8 znakova), i upišite znakove sa slike.
Nakon toga kliknite na gumb Create New
Account and Finish.
Na slijedećoj stranici pojavit će se poruka
verifikacije. Sad još samo moramo potvrditi naš Youtube profil. To radimo tako
da provjerimo naš e-mail (onu adresu koju smo unijeli u 3.koraku). Znači
otvorimo našu poštu i trebali bi dobiti poruku sa adrese “account-verification-noreply@google.com” . Otvorimo taj mail i
kliknemo na prvi link u njemu.
*Među
najnovijim izmjenama Youtube-a nalazi se i jedna vrlo važna, a tiče se upravo
registracije na Youtube. Naime, Google je omogućio spajanje korisničkih računa
što znači da ukoliko već imate svoju e-mail adresu, ta ista vam može biti
korisničko ime i na Youtubeu.
1.2. Povezivanje
računa usluge YouTube s Google računom
Ako imate Gmail račun, tada imate već i Google račun.
Da biste povezali račun usluge YouTube s Google računom:
Vidite li poruku koja kaže "Povežite svoje račune usluga
YouTube i Google?"
Ako vidite, potvrdite želite li povezati dva navedena računa ili odaberite biste li se željeli povezati s drugim Google računom.
Ako ne vidite:
Ako vidite, potvrdite želite li povezati dva navedena računa ili odaberite biste li se željeli povezati s drugim Google računom.
Ako ne vidite:
Ako želite povezati svoj račun usluge YouTube s novim Google
računom, tada na desnoj strani stranice unesite svoju adresu e-pošte i novu
zaporku.
Ako želite povezati svoj račun usluge YouTube s postojećim Google
računom, tada kliknite Prijavi se ovdje pa se prijavite s Google
računom s kojim se želite povezati.
2.0. Postavljanje videa na
YouTube
Nakon regristracije, na stranici u desnom
dijelu pri vrhu kliknemo na gumb „Upload“. Otvorit će se dijaloški okvir s
poljima koja trebamo ispuniti: naziv videa, opis videa, kategoriju i ključne
riječi pomoću kojih će se lakše naći taj video.
Nakon toga, na desnoj strani kliknemo na gumb
„Choose options“ podvučen i pisan plavim slovima, kako bismo uredili opcije za
video, primjerice, tko sve može vidjeti video (označiti Public). Urediti se
može i da primamo obavijesti ukoliko se video komentira.
Klikom na prozorčić Upload video otvara se
slijedeći prozorčić za unošenje videa. U odgovarajuće mjesto unesemo točno
mjesto na našem računalu gdje se video nalazi i kliknemo „Upload“.
Koliko će nam vremena biti potrebno da se
video postavi ovisi o veličini videa i brzini internetske veze. Nakon određenog
vremena, naš video je postavljen i spreman za pregledavanje.
3.1.YouTube Playlist popis je videa
koji će se pokretati jedan za drugim automatski, bez klikanja i traženja koju
može stvoriti svaki registrirani korisnik. Najčešće su grupirani prema temi ili
izvođaću no osobni popis videa može biti raznolik koliko Vi želite, te ih
dijeliti sa svojim prijateljima ili pak zadržati popis vidljiv samo Vama.
Ovakav popis uvelike
poboljšava organzaciju i praćenje svojih omiljenih videozapisa jer se svaki
videozapis ne treba tražiti pojedinačno.
Ukoliko ste jedan od
korisnika koji i sam postavlja videozapise ovo je najbolji način kako održati
svoje video zapise organiziranim, preglednim i jednostavnijim za pregledavanje
ukoliko ih tematski razlikujete.
Postoji nekoliko načina izrade
Playliste;
1. Prijaviti
se na svoj korisnički račun.
2. Klik na
„My Videos“
3. Na
navigacijskoj traci na lijevoj strani vidjet ćete odjeljak za „Popisi“.
Kliknite na „+ Novo“ gumb za stvaranje popisa.
4. Pop-up
okvir zatražit će da unesete naslov, opis i oznake za svoj popis. Ispunite
podatke.
5. Kliknite
na „Stvori popis pjesama“ kako biste spremili popis.
4.0. Tehnički podaci
Za reprodukciju video materijala na YouTube-u
koristi se Macromedia FlashPlayer
koji je jednostavan za korištenje.
Potrebno je instalirati Flash plug-in za internetski preglednik kojeg
koristimo ukoliko nije prethodno instaliran.
Video
isječci se reproduciraju s 25 sličica u sekundi u rezoluciji 320x240 piksela s
neograničenim protokom podataka.
Moguće
su i veće razlučivosti, (1024x768 do 1366x768 su 720p) čak 1080 piksela ili HD rezolucija.
Korisnici
mogu slati video materijal u wmv
(Windows Media Video),
avi (Audio Video
Interleave), mov (QuickTime Movie) i
mpeg (Moving Picture Experts Group)
formatima koje YouTube automatski pretvara u flv (Flash Video) format.
Skidanje
videa je onemogućeno, no postoje aplikacije i ekstenzije za internetske
preglednike koji to omogućuju.
4.1. Pravna pitanja
Pravila korištenja nalažu korisnicima
postavljanje isključivo vlastitih video zapisa ili uratke za koje imaju
dopuštenje vlasnika autorskih prava.
Zabranjeno
je postavljanje pornografskog sadržaja, nasilja, sadržaja koji podržava
kriminalne radnje, sadržaja s ciljem sramoćenja i klevete, te reklama.
YouTube
zadržava pravo na korištenje, preinaku i brisanje postavljenog materijala.
Zbog
kršenja pravila korištenja, postavljajući sadržaje zaštićene zakonom o
autorskim pravima SAD-a, YouTube neprestano uklanja takve video zapise, bilo da
se radi o televizijskim emisijama, reklamama, glazbenim spotovima, snimkama
koncerata, isječcima iz filmova i sl.
Ukoliko
vlasnik autorskih prava ne prijavi takav sadržaj, jedini način da se takvi
sadržaji otkriju i uklone je putem ključnih riječi i oznaka (tagova).
YouTube
je ponudio mogućnost da korisnici prijave sadržaj koji krši autorska prava, no
nerijetko je dolazilo do zlouporabe, prijavljivanjem originalnih uradaka drugih
korisnika.
Zbog
kršenja autorskih prava, YouTube-u je uloženo mnogo pritužaba, te pokrenuto
nekoliko sudskih postupaka. Nisu svi sretno privedeni kraju kao tužba NBC-a
kojom je zatraženo uklanjanje zaštićenog materijala, no kako je YouTube sve
više dobivao na značaju, NBC mu je ponudio suradnju.
Rezultat
te suradnje je NBC-ov službeni kanal na YouTube-u na kojem je moguće gledati
isječke iz njihove produkcije.
Od
kolovoza 2006. godine sklopljenim ugovorima s Warner Music Group-om, EMI-em,
CBS-om i mnogim drugim YouTube je krenuo u ostvarivanje svog plana da svoju
ponudu proširi svim glazbenim spotovima ikad napravljenima.
Ovaj ulazak YouTube-a u prostor politike za njega nije nimalo
stran. 2007 godine korisnicima je dozvoljeno da postavljaju videa s pitanjima
za predsjedničke kandidate u debati koju je organizirao CNN. Na izborima 2010 godine, političari
širom SAD-a su koristili YouTube za širenje svojih poruka.
YouTube
je objavio da sada korisnici upload-uju 48 sati video sadržaja svake minute i
da sajt ima više od tri milijarde pregleda dnevno.
U
studenom je YouTube izazvao korisnike da povećaju broj video upload-a sa 35 na
48 sati u minuti, i to su sada dobili.
Prije
godinu dana, YouTube je izvijestio da korisnici upload-uju 24 sata video sadržaja
u minuti, i da ima 2 milijarde pregleda po danu.
U
travnju je YouTube izvijestio da 30 posto videa čini 99 posto pogleda na njemu,
što je izuzetno zanimljiva statistika.
Neke novije statistike na YouTube:
·
13 milijuna: Broj video sati učitanih u 2010 godini.
·
60 dana> 60 godina: Više videa je učitana za dva mjeseca nego
što su tri najveće američke mreže (ABC, CBS, NBC) zajedno stvorile za šest
desetljeća.
·
30 posto: Promet koij dolazi iz SAD-a. YouTube je lokaliziran u
25 zemalja i na 43 jezika.
·
700 milijarde: Broj prikazivanja u 2010 godini.
·
10000: Broj partnera, od kojih stotine godišnje ostvaruju
šestoznamenkaste zarade.
·
Više od 7.000: broj sati dugometražnih filmova i emisija.
·
2 milijarde: Broj tjednih globalnih video prikaza koji su
monetarizirani.
·
10 posto: Postotak videa dostupnih u HD-u.
·
100 godina: Iznos videa skeniranih svakodnevno od strane Content
ID, kojeg koristi više od 1.000 partnera, uključujući i sve veće američke TV
mreže, filmske studie i izdavačke kuće.
·
4 milijuna: Broj osoba povezanih na barem jednu društvenu mrežu
na koju automatski dijele sadržaj sa YouTube-a.
·
100 milijuna: Broj dnevnih mobilnih pogleda.
Najpopularniji YouTube video svih vremena je Justin
Bieber "Baby", koji je prvi YouTube video koji je pregledan više od
500 milijuna puta.
Youtube je popularni
besplatni internetski server za razmjenu
video sadržaja gdje korisnici mogu postavljati, pregledavati,
ocjenjivati, organizirati, itd. sve postavljene videozapise.
Svakodnevno korišten
rekreativno, politički ili pak poslovno, on je jedinstven i nudi mnoštvo
izbora. Od malenog servera pokrenutog od strane trojice mladića privatnim
sredstvima, Youtube je danas u Googleovim rukama i zahvaljujući pametnim
poslovnim potezima te vjernim korisnicima danas server na kojem se vrte
milijarde.
Besplatan je, a nudi
zaradu, te je tako vrlo primamljiv za objavljivanje brojnih videozapisa.
Najgledaniji su i nagrađeni.
Navedene statistike govore sve, no njegova je popularnost skočila
uporabom brojnih društvenih mreža objavljujući poveznice upravo s YouTube-a.
Top 10 Sports Toto 2021 - Sporting 100
OdgovoriIzbrišiIf you 남원 출장마사지 are looking for an all-round sports bettor's football 포천 출장마사지 picks, we've got you covered for a list 경상북도 출장마사지 of the best 스포츠 토토 사이트 free and premium sports toto sports fans 포항 출장마사지 in the